کالری سوسیس بندری چقدر است؟ آیا ارزش غذایی دارد؟- مینت


سوسیس و بیکن از جمله غذاهایی است که حتما برای یک بار هم که شده آن را امتحان کرده اید. شاید از نظر غذایی ارزش چندانی نداشته باشد ولی برای تنوع هم که شده، خوردن یک وعده سوسیس بندری خالی از لطف نیست. به همین دلیل بهتر دانستیم درمورد کالری سوسیس بندری و فواید احتمالی آن بیشتری برایتان بنویسیم.

دانلود اپلیکیشن

همچنین اگر درمورد کالری این ماده غذایی حساس هستید میتوانید رژیم کالری شماری خود را با ثبت کالری در اپلیکیشن تناسب اندام مینت مدیریت کنید. پس از انتخاب غذا و مشخص کردن مقدار مصرف، مقدار کالری دریافتی را مشاهده خواهید کرد.

ثبت کالری سوسیس بندری در اپلیکیشن تناسب اندام مینت

ثبت کالری سوسیس بندری در اپلیکیشن تناسب اندام مینت

مقدار کالری سوسیس بندری و ارزش غذایی آن

هر صد گرم سوسیس 290 کیلوکالری انرژی تولید میکند. همچنین ناگفته نماند ارزش غذایی هر صد گرم از این ماده غذایی به شرح زیر است:

آب: 31/56 گرم

فیبر: 00/0 گرم

قند: 00/0 گرم

کلسترول: 00/77 میلی گرم

ویتامین A: 00/0 میکروگرم

ویتامین D: 00/0 میکروگرم

ویتامین E: 19/0 میلی گرم

ویتامین K: 00/0 میکروگرم

ویتامین C: 00/0 میلی گرم

ویتامین B1 (تیامین): 06/0 میلی گرم

ویتامین B2 (ریبوفلاوین): 12/0 میلی گرم

ویتامین B3 (نیاسین): 67/2 میلی گرم

ویتامین B4 (کولین): 00/0 میلی گرم

ویتامین B5 (پانتوتنیک اسید): 31/0 میلی گرم

ویتامین B6: 17/0 میلی گرم

ویتامین B9 (فولات): 00/6 میکروگرم

ویتامین B12: 57/1 میلی گرم

کلسیم: 00/99 میلی گرم

آهن: 09/1 میلی گرم

منیزیم: 00/15 میلی گرم

فسفر: 00/206 میلی گرم

پتاسیم: 00/152 میلی گرم

سدیم: 00/1090 میلی گرم

روی: 20/1 میلی گرم

مس: 10/0 میلی گرم

منگنز: 05/0 میلی گرم

سلنیم: 50/12 میکروگرم

نکاتی درمورد ارزش غذایی سوسیس بندری

دانستن کالری سوسیس بندری فقط بخشی از دانسته های شما برای داشتن یک رژیم غذایی سالم است. مواردی هم به ارزش و فواید غذایی مربوط می شود که در ادامه با هم میخوانیم:

پروتئین

خوب است بدانید که سوسیس چندین گرم پروتئین کامل در خود دارد و جالب اینجاست که همه 9 آمینو اسید مورد نیاز بدن را درخود گنجانده است. بدن شما از پروتئین برای حفظ توده عضلانی کم چرب و تعادل هورمونی استفاده میکند.

همچنین ناگفته نماند که کمک به عملکرد بهتر مغز و حفظ سلامت سایر بافت های بدن از جمله وظایف پروتئین است. نیاز متوسط هر آمریکایی در روز به ازای هر 450 گرم وزن بدن، تقریبا 4/0 گرم پروتئین است. این یعنی هر فرد تقریبا 70 کیلویی به 60 گرم پروتئین در روز نیاز دارد.

با وجود توصیفاتی که درمورد کیفیت سوسیس در سبد غذایی شده است، این ماده غذایی میتواند جایگزین گوشتی خوبی در رژیم پروتئین شما به حساب بیاید.

بیشترین سهم کالری سوسیس بندری برای کدام ماده است؟

اشتباه نکنید! بااینکه سوسیس جزو پروتئین کامل به حساب می آید ولی چربی در صدر جدول کالری این نوع پروتئین حیوانی نشسته است.

ویتامین B12

سوسیس بندری حاوی ویتامین B12 است که یک ماده مغذی برای سلامت گلبول های قرمز خون به شمار می رود. همچنین باید اضافه کنیم که این ویتامین باعث ساخت هموگلوبین، پروتئین مورد نیاز خون برای جابه جایی اکسیژن، می شود.

در رژیم پروتئین خود به کالری سوسیس بندری دقت کنید.

در رژیم پروتئین خود به کالری سوسیس بندری دقت کنید.

فراموش نکنید که مصرف ویتامین B12 کافی در یک رژیم غذایی اصولی به سوخت و ساز چربی و پروتئین در بدن شما کمک میکند و همچنین در بهبود عملکرد مغزی و حمایت از آسیب عصبی ناشی از کمبود این ویتامین تأثیرقابل توجهی دارد.

آهن

همچنانکه لازم است به کالری سوسیس بندری در رژیم غذایی خود دقت کنید، نباید از نقش مواد معدنی در آن غافل شوید. سوسیس حاوی یکی از مواد معدنی ضروری برای تولید هموگلوبین است.

خوب است بدانید که هر پروتئین هموگلوبین حاوی چهار اتم آهن است. مصرف آهن کافی در رژیم غذایی ضامن خوبی است تا بدانید بدن شما هموگلوبین کافی برای حمایت از عملکرد گلبول های قرمز خون می سازد.

همچنین ناگفته نماند که آهن سازنده ترکیب میوگلوبین است؛ نوعی پروتئین که ماهیچه های شما برای ذخیره اکسیژن تولید میکند. بنابراین انتخاب سوسیس بندری در برنامه غذایی آهن مورد نیاز بدن را در روز تأمین میکند؛ 18 میلی گرم برای زنان و 8 میلی گرم برای مردان.

هشدار مصرف و چند نکته ضروری

باوجود فواید مغذی این ماده غذایی، بهتر است در خوردن سوسیس زیاده روی نکنید. چون سوسیس بندری حاوی چربی اشباع است و این نوع چربی سطح کلسترول خون شما را بالا می برد.

همچنین ناگفته نماند که در کنار حساسیتی که باید به کالری سوسیس بندری، از نظر دارا بودن چربی زیاد، داشته باشید این ماده غذایی مقدار زیادی سدیم دارد؛ 85 گرم سوسیس حاوی 665 میلی گرم سدیم است.

توجه کنید که مصرف غذاهای حاوی سدیم بالا فشار خون را بالا میبرد و اگر در معرض خطر فشارخون بالا یا بیماری قلبی باشید، شرایط شما را بدتر میکند. بنابراین توصیه میکنیم به سراغ محصولات کم چربی با سدیم پایین بروید.

سخن پایانی

مصرف پروتئین حیوانی یکی از گزینه های ثابت کسانی است که کالری انواع غذاها را براساس مصرف پروتئین بیشتر درنظر میگیرند. بنابراین اگر بدنساز هستید یا قصد کاهش وزن دارید، لازم است کالری سوسیس بندری را به عنوان یکی از منابع پروتئین کامل درنظر بگیرید.

منبع: healthyeating

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید