مطالب مربوط به رژیم کتوژنیک برای لاغری شما احتمالا فکردرباره} نبوده‌اید. و در واقع باید

اساساً رژیم کتوژنیک برای لاغری افراد چاق و افردی که به دنبال بهبود وضعیت متابولیکی بدن خود هستند؛ گزینه عالی است. رژیم غذایی سالم و سرشار از میوهها، سبزیجات، منابع پروتئینی کمچرب و غلات کامل سلامت عمومی تمام افراد جامعه را بهبود میدهد. در حقیقت اصلیترین عامل و ویژگی که این نوع از رژیم را از سایر انواع دیگر رژیمهای لاغری متمایز مینماید، این نکته است که در این نوع از رژیم غذایی منبع سوخت و ساز بدن فرد از کربوهیدرات به چربی تغییر میکند که به آن در اصطلاح علمی « کتوزیس» میگویند. در این نوع از رژیم کتو، پروتئین به میزان بیشتری به نسبت سایر انواع رژیم کتو مصرف میشود.

فواید رژیم کتو مانند سایر رژیمهای کم کربوهیدرات و چربی بالا است، اما قدرت آن از رژیمهای کم کربوهیدرات عمومی بسیار بیشتر است. البته رژیم کتوژنیک از آن زمان به نسبتهای مختلف چربی، پروتئین و کربوهیدرات تغییر کرده است. البته این نکته به این معنی نیست که شما برای بهبود بیماری دیابت خود می توانید به طور خودسرانه رژیم غذایی کتوژنیک را شروع کنید. مطالعهای نشان داده است که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک میکند.

چربی خون و رژیم کتوژنیک

در این بخش به بررسی مواد غذایی از نظر این رژیم می پردازیم! در این مطلب میخواهیم رژیم کتوژنیک که یکی از پرطرفدارترین رژیمهاست، به شما معرفی کنیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم. در حال حاضر اثرات این نوع رژیم غذایی به عنوان یک روش درمانی مکمل سرطان برای کاهش سرعت رشد تومورها در حال بررسی است. مطالعات متعدد نشان دادهاند که رژیم غذایی نوردیک میتواند سبب کاهش وزن گردد. این افزایش با کاهش وزن، کم و عادی خواهد شد. از جانب دیگر، از آنجا که بیماران دیابتی نوع دوم اغلب یا کاهش وزن، بیماری دیابت آنها بهبود مییابد و هدف اصلی رژیم کتو نیز لاغری و کاهش وزن میباشد، از این جنبه نیز رژیم کتو برای فرد مبتلا به دیابت نوع دوم بسیار مفید است.

رژیم کتوژنیک و سنگ کیسه صفرا

۴- آکنه: کاهش سطح انسولین در خون، عدم مصرف غذاهای فرآوری شده و کاهش مصرف شکر، موارد لازم در پیروی از رژیم کتو میباشد که همین موارد نیز باعث کاهش بروز آکنه میگردد. در اولین مرحله به دنبال کربوهیدرات پنهان مواد غذایی بگردید که در برخی از غذاها وجود دارند و شما اونها رو شمارش نکردید، بعد از این کار میزان دریافت کربوهیدرات خودتون رو کاهش بدید، غذاهای فراوری شده مصرف نکنید، دریافت لبنیات، مغز ها، گلوتن رو کمتر کنید و نهایتا به جای اینکه وزنتون رو اندازه گیری کنید سایزتون رو اندازه بگیرید. بدون اینکه باعث افزایش آگاهی و دانش و اصلاح سبک زندگی شود.

و همچنین عوارض جانبی بسیار کمتری نسبت به کسانی که رژیم کتوژنیک کلاسیک یا رژیم اصلاح شده اتکینز را اتخاذ کردند، تجربه کردند. اصلاح سبک زندگی بهترین راه حل برای کم کردن وزن و حفظ وزن کاهش یافته است. ۱- راه رفتن و دویدن: یکی از بهترین روشها برای لاغری شکم و پهلو راه رفتن و دویدن است، شاید برای شما این سوال پیش بیاید که دویدن بیشتر موثر است یا پیادهروی؟ دریافت بسیار کم غذا برای مدت طولانی (هفته ها) سالم یا بی خطر نیست ، ولی اگر به دنبال راهی سریع برای کاهش وزن هستید، این رژیم می تواند یک راه حل سریع و موثر باشد.

به خصوص اگر به دنبال کاهش وزن و چربیسوزی هستید حتما در مورد آن تحقیق کرده اید و از افرادی که به دنبال لاغری هستند بارها در مورد این رژیم غذایی خاص شنیده اید. رژیم کتوژنیک تشابهات زیادی با رژیم کم کربوهیدرات و رژیم اَتکینز دارد (رژیم اتکینز یک رژیم لاغری سریع است).این رژیم لاغری با کاهش شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی همراه است .نتیجه ی این امر ایجاد یک حالت متابولیکی در بدن به نام کتوز است.

رژیم کتوژنیک به علت کاهش شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی، باعث سوق دادن بدن به حالت متابولیکی به نام کتوز میشود. رژیم کتو ممکن است به کاهش علائم بیماری آلزایمر کمک کند و روند پیشرفت آن را آهسته کند. 4- آهسته … آهسته! شما می توانید با هیدراته ماندن، جایگزینی الکترولیت ها، خواب کافی، اجتناب از فعالیت های سنگین، خوردن چربی کافی و کاهش آهسته کربوهیدرات ها در طول زمان، با آنفولانزای کتو مبارزه کنید. با بالا بردن انجام حرکات ورزشی با وزنهها، کالری زیادی میسوزانید و از کند شدن متابولیسم که یکی از عارضههای جانبی رایج در کاهش وزن است، جلوگیری میکنید.

از مصرف مواد غذایی با پروتئین بالا جلوگیری کنید زیرا بدن پروتئین را به گلوکز تبدیل می کند. طرفداران این رژیم غذایی ادعا میکنند که مصرف مواد غذایی “نوردیک” موجب بهبود سلامت فرد میشود. علائم شایع آنفولانزای کتو عبارتند از: بیخوابی خستگی تهوع و استفراغ مشکلات استقامتی هنگام ورزش سردرد یبوست سرگیجه برای اکثر افراد، آنفولانزای کتو یک عارضه جانبی کوتاه مدت است که طی چند روز تا چند هفته بهبود مییابد. در رژیم کتوژنیک، بدن فرد کالری بیشتری را از منبع پروتئین و چربی دریافت میکند و مقدار کربوهیدرات مصرفی فرد به میزان زیادی کاهش مییابد.

پس از تأخیر در خوردن غذا یا نخوردن آن یا بیشتر از معمول ورزش کردن یا نوشیدن مقدار زیادی الکل یا مصرف دارویی خاص یا مصرف بیشتر از حد انسولین، سولفونیل اوره یا داروهای این دسته یا اسهال و استفراغ قند خون کاهش مییابد. سندرم تخمدان پلیکیستیک (PCOS) یکی از رایجترین اختلالات غدد درونریز است که شیوع آن در حال افزایش است. افرادی که به کمبود پیرووات کربوکسیلاز، بیماری پورفیری و یا اختلالات ژنتیکی نادر در متابولیسم چربی مبتلا هستند، منع استفاده از این رژیم را دارند. وقتی در برنامه غذایی خود از مقدار بالای کربوهیدرات استفاده میکنید به بدن خود اجازه میدهید تا برای سوخت و ساز و تامین انرژی از آن ها استفاده کند.

این رژیم سختگیرانه ترین نوع رژیم کتو است که اصطلاحا به آن رژیم 4:1 نیز می گویند. در سال ۱۹۱۱ جمعی از پزشکان از این رژیم غذایی برای کنترل تشنج بیماران مبتلا به صرع استفاده میکردند که امروزه نیز تحقیقات، نتایج خوبی به تایید این نظریه بدست آوردهاند. ژیم کتوژنیک (یا همان رژیم کتو) یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات، پرچرب و با میزان متوسطی از پروتئین است. رژیم کتو با پروتئین بالا: در این رژیم میزان مصرف پروتئین اندکی افزایش پیدا میکند و از مصرف چربی کم میشود؛ یعنی مصرف ۵٪ کربوهیدرات، ۳۵٪ پروتئین و ۶۰٪ چربی. در این نوع از رژیم کتو، میزان کربوهیدرات بسیار کم بوده و مقدار پروتئین در این رژیم متوسط و همچنین چربی بسیار زیاد میباشد.

حذف رژیم کتوژنیک For Good

زیرا این افراد در کنار پروتئین زیاد نیاز به مصرف کربو هیدرات نیز دارند. سامانه دکتر مایکو به شما این امکان را می دهد که علاوه بر پزشکان کلینیک ها با پزشکان تغذیه مشغول در بیمارستان ها نیز در ارتباط باشید. پزشکان نمیدانند چرا رژیم کتوژنیک علائم صرع را کاهش میدهد. از نظر پزشکان کسانی که مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند و نوعی دارو به نام مهارکنندههای انتقالدهنده همزمان سدیم-گلوکز ۲ (SGLT2) را مصرف میکنند؛ در صورتیکه رژیم کتو بگیرند، احتمال بروز وضعیت خطرناک کتواسیدوز دیابتی در آنها بالا است. کاهش مصرف کربوهیدرات، بدن را در وضعیت متابولیکی به نام کتوزیس قرار میدهد.

رژیم کتوژنیک و کم کاری تیروئید وقتی بدن شما در وضعیت کتوژنیک قرار دارد به این معناست که سوخت و ساز انرژی لیپبد دست نخورده است و این یعنی بدن شما برای فعالیت شروع به تجزیه چربیها خواهد کرد. ولی در رژیم کتو، بدن دیگر قادر به دریافت انرژی از طریق سوزاندن و مصرف کربوهیدراتها نمیباشد و مجبور است انرژی مورد نیاز خود را با سوزاندن ذخایر چربی و یا در صورت لزوم از پروتئینها یا منابع پروتئینی تامین نماید. در واقع بدن فرد وارد فاز سوزاندن چربیها شده و فرد شروع به لاغر شدن مینماید.  This post was  done with the ᠎help ​of GSA Content Gene rator DEMO!

بهتر است از هر رژیمی به همان صورت که برنامه گرفتهاید، پیروی کنید تا به بدن شما آسیبی وارد نشود. همچنین کودکانی که در سن رشد هستند، بهتر است تا حدامکان از این رژیم دوری کنند تا تاثیری روی رشد آنها نداشته باشد. مانند رژیم انعطاف پذیر، رژیم غذایی مبتنی بر گیاه قوانین سختگیرانهای ندارد: شما فقط روی خوردن غذاهای کامل که از گیاهان به دست میآیند بیشتر تمرکز میکنید. این رژیم غذایی بر روی غذاهای گیاهی و فصلی تمرکز دارد و مملو از پروتئینهای بدون چربی، کربوهیدراتهای پیچیده و چربیهای سالم است. در رژیم غذایی ۵ لقمهای باید صبحانه حذف شود و به جای آن فقط قهوه سیاه مصرف شود .

اگرچه رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن در افرادی که غیر از چاقی مشکل دیگری از نظر سلامتی ندارند موثر است و کاهش وزن ایجاد شده سریع، شدید و برای حداقل ۲ سال قابل نگهداری است ولی درک تاثیرات بالینی، بی خطربودن، قابل تحمل بودن توسط بدن، کارایی، مدت زمان درمان و پیش بینی پس از قطع رژیم کماکان چالشی است که نیازمند مطالعات بیشتر برای درک آن می باشد. در نتیجه ، اغلب توصیه می شود شش ماه پس از شروع رژیم کتوژنیک صبر کنید تا پانل های چربی خود را آزمایش کنند یا صبر کنید تا کاهش را تجربه کنند.

چهار موثر راه‌ها برای دریافت بیشتر از رژیم کتوژنیک

کم کاری تیروئید، تخمدان پلی کیستیک، سندرم کوشینگ، افسردگی و سطح بالای انسولین از موارد پزشکی هستند که باعث افزایش وزن در شرایط عادی شده و جلوی کاهش وزن هنگام رژیم را میگیرند. در این میان رژیم کتوژنیک می تواند با بهبود حساسیت به انسولین تا ٧٥% و کاهش چربی های اضافی تاثیر قابل ملاحظه ای بر پیشگیری از بروز دیابت و کاهش علائم آن در افراد مبتلا به دیابت نوع ٢ داشته باشد. به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، مطالعهای که سالها پیش در مجله Bioresource Technology منتشر شد، حاکی از آن است که پیروی از رژیم بادمجان گزینهای است که به کنترل سطح قند در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط با اضافه وزن کمک میکند.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از شش راه برای رسیدن به لاغری سریع شما دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.